انتشارات مشاوران آموزش

انتشارات مشاوران آموزش

ناشر علوم انسانی
انتشارات مشاوران آموزش

انتشارات مشاوران آموزش

ناشر علوم انسانی

کتاب جامع و کلیدی عربی کنکور انسانی

کتاب عربی‌انسانی هدفدار مشاوران آموزش دارای رویکرد ترجمه محور مطابق با رویکرد جدید نظام آموزش و پرورش می‌باشد. در این کتاب‌ها توجه به ترجمه و درک مطلب بیشتر از بخش قواعد می‌باشد. 

 این کتاب شامل 4بخش «واژگان، قواعد، ترجمه و درک مطلب» می‌باشد که ساختار درس به درس بر آن حاکم نیست و براساس دسته‌بندی محتوایی شکل گرفته است. 

در ادامه توضیحات کاملی درباره بخش‌های گوناگون کتاب عربی‌انسانی مشاوران ارائه می‌دهیم:

بخش واژگان:  

در بخش واژگان همۀ فعل‌ها‌، اسم‌ها،اصطلاحات، مترادف‌ها، متضادها، جمع مکسر و مصدر بی‌قاعده مورد بررسی قرار گرفته‌ که اختصاص دادن بخشی به اصطلاحات و مصدر بی‌قاعده خاص کتاب‌های عربی مشاوران آموزش می‌باشد. مضاف براین در بخش واژگان واژه‌های بسیاری نه تنها از بخش درسنامه بلکه از همۀ بخش‌های کتاب همچون بخش تمارین آورده شده و در «قالب جمله» مورد بررسی قرار گرفته‌است.

بخش قواعد:

در بخش قواعد سعی بر این بوده که تمامی نکات کنکوری به صورت هدفدار ارائه گردد و از هیچ نکته‌ای چشم پوشی نشود. همچنین در بخش قواعد برخی از نکات در قالب جداولی دسته‌بندی شده، ارائه شده‌اند.

بخش ترجمه:

در بخش ترجمه تلاش شده تمامی قواعد کاربردی که می‌توانند بر روی نحوۀ ترجمه مؤثر واقع شوند ذکرشود که به عبارتی می‌توان آن را «فن ترجمه» نامید.

بخش درک مطلب:

در بخش درک مطلب ویژگی متمایز کتاب‌های عربی‌انسانی مشاوران آموزش آن است که قسمتی را به گزیدۀ جملات مفهومی اختصاص می‌دهد و سعی دارد مهم‌ترین و کنکوری‌ترین جملات هر درس را ارائه دهد.

بخش تست چهرگزینه‌ای:

تست‌های کتاب عربی‌انسانی مشاوران آموزش دارای الگوی تست می‌باشند؛ هدف از ارائه الگوی حل تست در این کتاب این بوده که دانش‌آموز بتواند با تیپ شناسی سوالات کنکور آشنا شده و نگران طراحی سؤال به اشکال گوناگون در کنکور نباشد. 

بخش جمع‌بندی قواعد:

در این بخش عصارۀ تمامی نکات کلیدی و کنکوری قواعد کتاب به صورت جامع و شامل ارائه شده است و مناسب شرکت در امتحان نهایی و کنکور می‌‌باشد.

بخش پاسخ‌های تشریحی:

در هرسوال در قسمت پاسخ‌نامه موضوعات مورد سوال در قالب نکات کلیدی ارائه شده و سپس نکته هر گزینه به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.