ه گزارش مرکز ترویج علوم انسانی و به نقل از خبرگزاری پانا: ثبت سفارش کتابهای پایههای دوم تا ششم ابتدایی، پایههای یازدهم و دوازدهم دوره دوره متوسطه و پایههای هشتم و نهم کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانشآموزان استعدادهای درخشان آغاز شده و تا 20 خرداد ادامه دارد.
ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتابهای پایه اول ابتدایی 23 تیر آغاز میشود و تا 5 شهریور ادامه مییابد؛ همچنین ثبتنام کتابهای پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان 23 تیر آغاز میگردد و تا شانزدهم شهریور ادامه دارد.
امکان تغییرات برای اصلاح سفارش کتابهای درسی نیز از اول مرداد تا 16 شهریور به وجود میآید. در بخشنامه ثبتنام کتب درسی آمده است: «با توجه به اینکه ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام میشود، مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانشآموزان را در سامانه سناد بهروزرسانی کنند.»
مدارس باید از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش گروهی دانشآموزان اقدام و از ارجاع موردی دانشآموزان و اولیای آنان به کافینت برای سفارش انفرادی پرهیز نمایند.
بهای کتاب درسی...
بهای کتابهای درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمتهای پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هر گونه مبلغ اضافی ممنوع است.
در صورت تمایل، دانشآموزان و اولیای آنها میتوانند از طریق همین سامانهها برای ثبت سفارش انفرادی ثبتنام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانشآموز و رمز عبور آنها ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز است.
سفارش فردی و گروهی ثبت شده در سامانه از سوی کاربر مدرسه قابل رؤیت است، بنابراین برای رعایت صرفهجویی، درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از سوی مدارس ممنوع است.
کتابهای درسی دانشآموزان دورههای تحصیلی که در جدول زمانبندی آمده است، از طریق مدرسه محل تحصیل آنها که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
دانش آموزانی که فقط تعدادی از کتابهای درسی را نیاز دارند و همچنین معلمان و دبیران میتوانند از تاریخ بیستم شهریور سفارش کتابهای درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتابهای درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل داده شود.